fbpx

kontakt@pozatrasa.pl
+48 22 350 73 46

Karakorum wyprawa motocyklem
14.05.2020
-
27.05.2020
14
dni
CENA:
2 950USD + bilety lotnicze

Karakorum WYPRAWA motocyklem

Karakorum highway + Himalaje+ Hindukusz MOTOCYKLAMI

Karakorum - wyprawa: zapraszamy na wyjątkową podróż motocyklami najsłynniejszą autostradą świata. To nasz kolejny wyjazd tą trasą – uważaną za najpiękniejszą górską drogę. Karakorum Highway jest niewątpliwie jednym z cudów świata. Łączy Pakistan z Chinami i jest jedną z najwyżej położonych tras o utwardzonej nawierzchni. KKH przecina pasmo Karakorum, wijąc i meandrując zakusami Indusu, aż do na granicy pakistańsko-chińskiej. To tam na wysokości 4 693 m n.p.m. znajduje się przełęcz Khunjerab, będąca kontrolnym punktem granicznym - to najwyższy punkt podróży. Tutaj jest niezwykle pięknie, ale i chłodno, nawet w sierpniu może padać śnieg.

Podróż rozpoczynamy w stolicy kraju Islamabadzie — stąd dostaniemy się samolotem do miasta Gilgit stolicy górskiej prowincji Gilgit-Baltistan. Tutaj rozpoczynamy przygodę motocyklami. 

Motocykle 150 cc zawiozą nas na północ, wschód i zachód kraju, poprzez przełęcze gór Karakorum. Na całej trasie podróży będzie asystować nam samochód (jeep) wraz z mechanikiem i przewodnikiem, który pokieruje nas w najpiękniejsze miejsca Centralnej Azji (a może i świata).

Oczywiście na wszystkie odcinki podróży mamy permity i pozwolenia.

Podróż przez teren Karakorum Highway (KKH) to jedna z najciekawszych wypraw, jakich można doświadczyć, a dla osoby kochającej górskie widoki to prawdziwa przygoda. Powiada się, iż jest ona królową szos, a wszystkie inne trasy są jedynie jej namiastką. W trakcie podróży udamy się do miejsc znanych podróżnikom, ale także tam, gdzie inni nie docierają. Przejedziemy Karakorum Highway na całym pakistańskim odcinku, czyli od Islamabadu po Sust na granicy chińskiej. Zatrzymamy się między innymi w Gilgit, Hunzie, Khunjerab pass, Shandur pass, dolinie Naltar i dolinie Shimshall lub Chapursam. Pojedziemy także na boczne drogi. Są one jeszcze ciekawsze! Jest to jedna z niewielu wypraw, gdzie bez większego przygotowania kondycyjnego, pokonamy duży obszar górski i zobaczymy tak wiele piękna. Cała trasa jest wspaniałym miejscem do fotografii krajobrazowej oraz górskiej. Karakorum Highway zapewnia dostęp do pięciu z 14 światowych ośmiotysięczników. Przy dobrej pogodzie w oddali można ujrzeć i sfotografować także lśniące lodowce, koronkowe śnieżne granie, mroczne wąwozy i nawisy skalne. Na znacznym jej odcinku widać niemal pionowe góry, które pną się do wysokości siedmiu tysięcy metrów, przekuwając zazwyczaj błękitne niebo. Podróż często odbywa się drogą wykutą w pionowych ścianach doliny, po licznych mostach, ale także płaskowyżem, gdzie spotkać można, jaki oraz pola kwiatów i zbóż.

Pakistan to dla osoby kochającej otwarte przestrzenie i górskie krajobrazy fascynujący kraj. Niemal każdy, kto zna ten go z podróży, potwierdzi, iż jest on jednym z najbardziej niezwykłych miejsc naszej planety.

Cała wyprawa jest bezpieczna. Na jej trasie, znajdują się liczne posterunki policji turystycznej.

 

Zdjęcia z ostatniej wyprawy Karakorum Highway motocyklem.

Chcesz dowiedzieć się więcej o podróży do Pakistanu? Koniecznie przeczytaj nasze teksty:

Pakistan: podróż autostradą Karakorum i inne ciekawe miejsca

 

Autor programu Łukasz Odzimek. Copyright © Poza Trasą Adventure.

Plan podróży:

 

Dzień 1. Wylot z Warszawy lub Berlina via Stambuł do Islamabadu.

Pakujemy walizki i w drogę!

Dzień 2. Islamabad i Rawalpindi (przylot o 4 rano).

Przylot do stolicy kraju Islamabadu. Wizyta w meczecie Faisala. Zwiedzanie Rawalpindi (wielkie bazary) oraz okolic Islamabadu – wzgórza widokowe.

Dzień 3. Gilgit samolot.

Lot nad szczytami Karakorum i Himalajów. Zwiedzanie miasta Gilgit, odbieramy motocykle i poznajemy okolice Gilgit. Pierwszy kontakt z Karakorum.

karakorum motocyklem

Dzień 4. Wjazd do krainy Hunzy.

Udajemy się motocyklami w kierunku pięknego szczytu Rakaposzi. Nocleg w Karimabad na wysokości 2500 m n.p.m. Przejazd motocyklami około 110 km.

karakorum motocyklem

Dzień 5.  Karimabad, Hunza. Wieczór – Passu, Suspension bridge, Lodowiec Hoper.

Hunza to górzysta dolina, położona na wysokości około 2500 metrów na północny- zachód od rzeki Hunza. Terytorium to ma około 7900 kilometrów kwadratowych, a jej głównym miastem jest Aliabad. Udamy się także do Baltit i Altit osad ze spektakularnymi widokami na okoliczne góry. Hunza to dawne księstwo muzułmańskie, powstałe w XIV wieku w północno-wschodniej części dzisiejszego Kaszmiru. W 1889 przyjęło narzucony przez Brytyjczyków protektorat. W 1947 znalazł się w części Kaszmiru zajętej przez Pakistan, gdzie otrzymał status autonomicznego księstwa, a zostało ono zlikwidowane 25 września 1974. Ostatnim księciem był rządzący w latach 1946 – 1974 Mohammad Jamal Chan. Kontynuujemy podróż na północ do miejscowości Gulmit oraz jeziora Attabad zwanego Gojal Lake, powstałego w styczniu 2010 roku w wyniku potężnego osunięcia gruntu, który zablokował bieg rzeki Hunza. Tama, która powstała w wyniku osuwiska oraz jezioro zniszczyło na pewien czas Karakoram Highway, gdyż grubość i szerokość osuwiska wynosiła kilkaset metrów. Dalsza podróż do Passu, gdzie zbliżymy się do lodowca Passu oraz Batura. Wizyta na suspension bridge. Nocleg w Passu lub Gulmit gdzie zamieszkują Wachanie (Ci sami co w Afganistanie i Tadżykistanie). To jeden z najpiękniejszych dni podróży.

Dzień 6. Podróż kontynuujemy do wysokości 4 880 m n.p.m. czyli Przełęczy Khunjerab będącej granicą pakistańsko-chińską.

W okolicy żyją śnieżne pantery i owce marcopolo, które przy odrobinie szczęścia można spotkać. Nocleg w Passu na wysokości 2700 m n.p.m.

karakorum motocyklem

Dzień 7. Dolina Shimshall lub Dolina Chapursan (w zależności od stanu drogi).

Jedne z ładniejszych dolin Pakistanu – Shimszal lub Chapursan. Nocleg w dolinie

Dzień 8. Powrót do Passu i dalej doliny Naltar. Dolina Naltar — perła Hunzy. Nocleg w Naltar. 

karakorum motocyklem

Dzień 9. Dojazd do Gilgit.

Odpoczynek.

Dzień 10. Ghakuch.

Wjeżdżamy w teren Hindukuszu, przejazd do miejscowości Ghakuch. Około 220 km.

Dzień 11 - Shandur Pass - Gupis.

Hindukusz, nocleg w okolicy najwyżej położonego boiska polo na świecie w okolicy Shandur Pass - 3700 m n.p.m. Po drodze miasta Gupis i Phandur.

karakorum motocyklem

Dzień 12. Gilgit

Droga powrotna do Gilgit, offroad okolicy Gilgit, Koniec podróży motocyklami.

Dzień 13. Gilgit 

Powrót do Islamabadu samolotem.

Dzień 14

Wylot do Polski o godzinie 05 rano. W Warszawie o godzinie 14.00.

Zdjęcia z Karakorum Highway motocyklem:

2.950USD

+ 2.800PLN
(bilet lotniczy z Berlina*)

lub 3.800PLN
(bilet lotniczy z Wawy*)

Cena obejmuje:

  • Wiza pakistańska i zaproszenia
  • Bilet lotniczy Islamabad – Gilgit – Islamabad
  • Transport zgodnie z programem wraz z kierowcą
  • Na całej trasie  asystę przewodnika lokalnego
  • Motocykle 150 cc (innych, większych w całym Gilgit i północnym Pakistanie nie wypożyczy się)
  • Paliwo do motocykla (cena około 4 zł /litr)
  • Asystę za motocyklami jeepem z kierowcą /mechanikiem. Jeep ma przyczepę i można też nim podróżować, jak ktoś się zmęczy
  • Noclegi w hotelach klasy turystycznej a tam, gdzie ich nie ma (północ KKH) w guesthousach
  • Śniadania w obiektach, w których nocujemy
  • Bilety wstępu do miejsc wymienionych w programie w tym do fortów, muzeów
  • Ubezpieczenie Koszty leczenia:200.000 EUR, NNW: 50.000 zł, OC 60.000 Eur
  • Wszelkie opłaty trekingowe
  • Opłata na Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
  • Zaproszenie do wizy oraz wszelkie formalności administracyjne
  • Opłata za wjazd do Parku Khunjerab

Cena NIE obejmuje:

  • Biletów lotniczych na trasie Warszawa – Islamabad – Warszawa lub Berlin (ok. 2.800 z Berlina lub 3.800 PLN z Warszawy)
  • Wyżywienia poza śniadaniami (max. 15usd na dobę)
  • Zwyczajowych napiwków (około 80 usd)
  • Wydatków osobistych

*Bilet do rozliczenia