Z WIZYTĄ w DOLINIE Kalaszy
- PROGRAM MAX ADVENTURE
PAKISTAN Karakorum highway - PROGRAM W WERSJI MAX ADVENTURE
Podróż przez Karakorum Highway KKH w Pakistanie to jedna z najciekawszych wypraw jakiej można doświadczyć, a dla osoby kochającej górskie widoki to prawdziwa magia i przygoda oraz spełnienie marzeń. Nowa wersja premium naszej podróży Pakistan Karakorum Highway to najlepsza z możliwych ofert dostępnych obecnie na rynku - prawdziwe wyzwanie logistyczne i organizacyjne - przygoda Max Adventure w wersji DeLux.
Mówi się, iż Karakorum Highway to królowa szos, a wszystkie inne trasy są jedynie jej namiastką. W trakcie podróży przez Pakistan Karakorum Highway dotrzemy do miejsc znanych podróżnikom ale także tam, gdzie docierają tylko nieliczni. Przejedziemy Karakorum Highway na całym pakistańskim odcinku, czyli od Islamabad po Sust na granicy chińskiej. Zatrzymamy się miedzy innymi w Gilgit, Dolinie Hunza, Przełęczy Khunjerab, Dolinie Shimshall, Przełęczy Shandur oraz przy jeziorach Borith, Attahabad i Kachura. Wyruszymy także na boczne drogi Karakorum Highway. Zachwycające i piękne a niejednokrotnie jeszcze bardziej ciekawe i zaskakujące. Wyruszamy do Doliny Hoper - jednej z pozatrasowych dolin Karakorum Highway, gdzie położony jest najszybciej poruszający się lodowiec w Pakistanie. Jedną z bocznych dróg dotrzemy do "podnoszącego adrenalinę" mostu wiszącego Hussani, stąd podziwiać będziemy przepiękne widoki na Passu i zachwycająco panoramę szczytów Cathedral Peak. Wyruszymy widowiskową trasą do Shimshall oraz drogą do Chitral, gdzie złożymy wizytę w Dolinie Kalaszy.
Pakistan to kraj fascynujący, zwłaszcza dla miłośników otwartych przestrzeni i górskich krajobrazów. Niemal każdy kto tu podróżował i zna Pakistan potwierdzi, iż jest to jedno z najbardziej niezwykłych miejsc na świecie. Niejednokrotnie zdarza się, iż w trakcie podróży przez Pakistan Karakorum Highway po plecach przebiega dreszcz emocji. Niemalże cały odcinek trasy Karakorum Highway to piękne widoki wręcz odejmujące mowę. To jedyna tak urozmaicona wysokogórska trasa na świecie i właśnie dlatego Karakorum Highway w Pakistanie przyciąga, kusi i zaprasza o każdej porze roku. Cała trasa podróży przez Pakistan Karakorum Highway jest bezpieczna. Na całej jej długości, znajdują się liczne posterunki policji turystycznej. Zapraszamy na wyprawę Pakistan Karakorum Highway!
Autorem programu jest Łukasz Odzimek. Copyright © Poza Trasą Adventure.
PAKISTAN KARAKORUM HIGHWAY - PROGRAM PODRÓŻY:
Dzień 1.
Wylot z Warszawy do Islamabadu w Pakistanie. Na lotnisku spotkanie grupy z pilotem Poza Trasą Adventure na trzy godziny przed wylotem.
Dzień 2. Islamabad / Dolina Swat
Przylot do stolicy Pakistanu - Islamabadu w godzinach porannych. Na lotnisku spotkanie z lokalnym pilotem / przewodnikiem Poza Trasą Adventure w Pakistanie. Dalsza podróż do w kierunku Doliny Swat. Będzie to pierwsze spotkanie z górami Pakistanu. Swat słynie przede wszystkim z wyjątkowości i czaru tutejszej natury i niesamowitych krajobrazów, a także z licznych śladów kultury buddyjskiej szeroko tutaj praktykowanej w minionych wiekach. Czarująca okolica otoczona jest przez potężne i wysokie łańcuchy górskie. Miejsce to jest rajem dla wszystkich miłośników przyrody, którzy właśnie tutaj będą mogli rozkoszować się otoczeniem - gęsto zalesionymi górami i wijącymi się rzekami i potokami. Nocleg w okolicach Doliny Swat. Czas przejazdu: około 4 godzin. Wysokość nad poziomem morza 800 m.
Dzień 3. Dolina Swat / Dolina Kalaszy
Rano wyjazd w kierunku Doliny Kalaszy. Podróż przez Przełęcz Lowari. Dolina Kalaszy to miejsce zupełnie wyjątkowe i niepowtarzalne. Mieszka tu społeczność Kalaszy - ludność unikalna pod względem kultury, religii, języka oraz tradycyjnych strojów, znacznie różniących się od klasycznych pakistańskich. W dolinie położone są trzy główne wioski Kalaszy - Bumburet, Rumbur oraz Birir. Różne źródła podają, iż społeczność ta liczy obecnie około 3 do 5 tysięcy osób. Są to bardzo przyjaźni ludzie pieczołowicie pielęgnujący swoją wyjątkową kulturę i tradycje, żyjący blisko natury. Czas spędzony tutaj to zarówno kontakt z przepiękną przyrodą doliny ale przede wszystkim wiele okazji do spotkań i rozmów z mieszkającymi tu Kalaszami. Nocleg w Bumborat. Czas przejazdu: około 9 godzin. Wysokość nad poziomem morza 1100 m.
Dzień 4. Dolina Kalaszy / Chitral
Przed południem kontynuacja wizyty w wioskach społeczności Kalaszy. Spotkania z Kalaszami - ich kulturą i tradycjami. Popołudniu wyjazd do miasta Chitral. Trasa do pokonania około 120 km. Po dotarciu do Chitral lunch, krótki odpoczynek, a następnie spacer po mieście. Chitral słynie między innymi z zabytkowego Fortu Chitral usytuowanego nad rzeką Chitral. Przed fortem znajduje się Meczet Jami of Chitral o imponującej architekturze z pięknymi intarsjami i dekoracjami. Warty odwiedzenia jest też tętniący życiem stary bazar, przypominający czasy świetności Jedwabnego Szlaku. Nocleg w centrum Chitral. Czas przejazdu: około 3 godziny. Wysokość nad poziomem morza 1500 m.
Dzień 5. Chitral / Phandur (przejazd przez Przełęcz Shandur) Hindukusz / Mastuj
Podróż przez Przełęcz Shandur w kierunku Mastuj. Trasa do pokonania około 280 km. Od Chitral droga pnie się do góry w kierunku gór Hindukusz. Podczas podróży zobaczyć będziemy mogli najwyższy masyw Hindukuszu - Tiricz Mir. Kulminacyjnym punktem trasy jest Przełęcz Shandur leżącą na wysokości 3700 m n.p.m. Obejrzymy malowniczo położone Jezioro Shandur. W Przełęczy Shandur znajduje się słynne Shandur Polo - najwyżej na świecie położone boisko do gry w polo. O ile tego dnia będzie rozgrywany mecz, przyjrzymy się rywalizującym drużynom. Tutaj zakończymy naszą podróż przez region Chitral i prowincję Khyber-Pakhtunkwa a rozpoczniemy naszą przygodę w regionie Gilgit-Baltistan. Nocleg w Mastuj lub Phandur. Czas przejazdu: około 8 - 9 godzin. Wysokość nad poziomem morza 1500 m - 3200 m.
Dzień 6. Mastuj lub Phandur / Minapine
Kontynuacja podróży przez Hindukusz a następnie wjazd na teren gór Karakorum. Popołudniu dotrzemy do Minapine - wioski leżącej przy rzece Hunza. To rejon byłego Księstwa Nagar założonego w XIV wieku. Spacer po okolicy, gdzie podziwiać można piękno tutejszej przyrody i wyjątkowe widoki na góry. Minapine jest punktem startowym trekkingów do Rakaposhi Base Camp. Nocleg w Minapine. Czas przejazdu: około 8 godzin. Wysokość nad poziomem morza 3200 m - 2200 m.
Dzień 7. Minapine / Hoper / Hunza - Karimabad
Wyruszamy do jednej z pozatrasowych dolin Karakorum Highway. Będzie to Dolina Hoper, gdzie położony jest najszybciej poruszający się lodowiec w Pakistanie - Lodowiec Hoper. Z przepięknie usytuowanej doliny podziwiać można niesamowity widok na Golden Peak (7027 m n.p.m.), Diran Peak (7266 m n.p.m) i Miar Chhish (6824 m n.p.m.). Spacer po lodowcu, gdzie zrobić będzie można zdjęcia malowniczej panoramy.
Następnie podróż w kierunku miasta Karimabad. Jest to stolica regionu Hunza, miejsca szczególnie lubiane przez samych Pakistańczyków. Duża część tutejszej społeczności to szyiccy Ismaelici, których duchowym liderem jest Aga Khan. W trakcie naszej podróży niejednokrotnie dostrzeżemy tytuł Aga Khana na honorowych tabliczkach zarówno w miastach, jak i przede wszystkim na wioskach – przy szkołach, szpitalach czy miejscach związanych z kulturą. Fundacja Aga Khana działa szeroko na świecie wspierając rozwój i edukację. Po dotarciu do Karimabad rozpoczniemy zwiedzanie miasta. Karimabad jest przepięknie położone na wzgórzu. To urocze miasto, gdzie całymi dniami można spacerować i wciąż odkrywać kolejne urocze zakątki. Obejrzymy dwa forty górujące nad miastem - Balit, którego fundamenty datuje się na okres sprzed około siedmiuset lat oraz Altit, którego najstarsza wieża powstała ponad tysiąc sto lat temu. Obydwa Forty znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Wieczorem udamy się na krótką wycieczkę do miejsca zwanego ‚Eagle’s Nest’ „Orle Gniazdo”, skąd przy sprzyjającej aurze podziwiać można przepiękne widoki na dolinę. Karimabad jest także jednym z niewielu miejsc w Pakistanie, gdzie można skosztować wina. Nocleg w Karimabad. Czas przejazdu: około 2 godziny. Wysokość nad poziomem morza 2200 m - 2500 m. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą.
Dzień 8. Hunza - Karimabad / Przełęcz Khunjerab / Passu
Rano wyjazd do Przełęczy Khunjerab. Khunjerab Pass położona jest na wysokości 4693 m n.p.m. i jest to najwyższy punkt na trasie Karakorum Highway. Na przełączy znajduje się przejście graniczne pomiędzy Pakistanem i Chinami. Trasa do pokonania około 200 km. W Khunjerab podejdziemy pod samą granicę. Następnie dalsza podróż do Passu - wioski położonej na wysokości około 2700 m n.p.m. Nocleg w Passu. Czas przejazdu: około 7 - 8 godzin. Wysokość nad poziomem morza 2500 m - 4693 m - 2700 m. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą.
Dzień 9. Passu / Cathedral Peak / Lodowiec Passu / Jezioro Borith / Jezioro Attahabad / Gilgit
Rankiem podziwianie zachwycającej panoramy na Cathedral Peak a następnie krótki i lekki trekking do czoła lodowca Passu. Następnie wyjazd w kierunku Jeziora Borith. Spacer nad jeziorem oraz dla chętnych orzeźwiająca kąpiel. Następnie kontynuacja podróży w kierunku miasta Gilgit. W jej trakcie zjedziemy z głównej trasy Karakorum Highway KKH w boczną drogę prowadzącą do jednego z dwóch w tym rejonie „suspension bridges” - mostu wiszącego Hussaini. Stąd podziwiać będziemy przepiękne widoki na Passu i zachwycająco panoramę szczytów Cathedral Peak. Most Hussani ma ponad dwieście metrów długości. Ten most koniecznie trzeba zobaczyć i jeśli znajdą się chętni i odważni, trzeba też po nim przejść i poczuć tę adrenalinę!
Po drodze zatrzymamy się również na przejażdżkę łodzią po Jeziorze Attahabad. Jezioro znane jest z wyjątkowo malowniczego położenia oraz olśniewającego niebieskiego koloru. Całość tworzy zachwycający górski krajobraz. Attahabad położone jest w Dolinie Gojal i utworzone zostało przez zaporę osuwiskową w styczniu 2010 roku. Następnie kontynuacja podróży do Gilgit, gdzie dotrzemy późnym popołudniem. Spacer i zwiedzanie miasta. Gilgit to stolica północnej prowincji, położonej na szlaku Karakoram Highway KKH. Miasto położone jest w malowniczej dolinie. Od wieków stanowiło ono ważny punkt na trasie Jedwabnego Szlaku. Przez te tereny przeszło wiele fal najeźdźców, a w okolicy wciąż zobaczyć można pozostałości wyznawanego tu wieki temu - buddyzmu. Nocleg w Gilgit. Czas przejazdu: około 3 godziny. Wysokość nad poziomem morza 2700 m - 1490 m. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą.
Dzień 10. Gilgit / Fairy Meadows
Wyjazd w kierunku wioski Fairy Meadows, położonej na 3300 m n.p.m. Jest to miejsce zapierające dech w piersiach i już sama trasa będzie ogromną atrakcją. Początkowo dojedziemy do Mostu Raikot, dalsza podróż jeepami przez Dolinę Jail (Tato). Całość trasy, którą stąd mamy do pokonania, podzielić można na dwa odcinki. Pierwszy odcinek jeepami do wioski Tato, to emocjonująca podróż drogą wyrzeźbioną w skale zbocza góry.
Drugi odcinek to około trzygodzinny prosty trekking do Fairy Meadows. Osoby, które będą tego potrzebować, mogą wynająć konia lub osła a za drobna opłatą bagaż zostanie wniesiony przez wynajętych tragarzy. Po dotarciu na miejsce, spacery po wiosce Fairy Meadows, skąd rozpościera się najwspanialszy widok na ośmiotysięcznik Nanga Parbat (8126 m n.p.m.) oraz na Lodowiec Raikot. Na koniec intensywnie spędzonego dnia odpoczynek przy pakistańskiej herbacie na pagórku z widokiem na Nanga Parbat (8125 m n.p.m.). Druga tuż po K2 najwyższa góra w Pakistanie i cała tak zwana „ściana Raikot” będzie wprost przed naszymi oczami. To właśnie na tę ścianę Nanga Parbat wspinał się w styczniu 2018 roku Tomasz Mackiewicz i to tutaj pozostał już na zawsze. Wielu ludzi w tym rejonie zna, pamięta i wspomina Tomka. W wiosce spędzimy noc i zbieramy siły, dla odmiany pijemy pewnie jeszcze więcej herbaty aby rano wyruszyć na malowniczy trekking w stronę Beyal Camp i Nanga Parbat. Nocleg w drewnianych chatach w Fairy Meadows na wysokości 3300 m n.p.m. Czas przejazdu: pierwszy odcinek Gilgit - Raikot około 4 godziny, drugi odcinek Raikot - wioska Tato około 2 godziny. Trekking około 3 godzin. Wysokość nad poziomem morza 1490 m - 3300 m. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą.
Dzień 11. Fairy Meadows / Beyal Camp (3550 m n.p.m.) lub Nanga Parbat Base Camp I (4500 m n.p.m.)
Wczesna pobudka i fakultatywny spacer / lekki trekking w kierunku Beyal Camp, położonego przy samym lodowcu na wysokości 3550 m n.p.m. W okresie letnim miejsce to zamieszkałe jest przez pasterzy. Spacer / trekking do Beyal Camp potrwa około 1,5 godziny w jedną stronę. Trasa wiedzie przez lasy, wzdłuż płytkich strumieni z coraz to piękniejszymi i pełniejszymi widokami na Nanga Parbat. Dłuższy i bardziej wymagający kondycyjnie trekking możliwy jest do Nanga Parbat Base Camp I (4500 m n.p.m.) - dodatkowo dwie godziny marszu. Tutaj sceneria z magicznego lasu zmienia się o 180 stopni w lodowiec, skały i kamienie. Jest to trasa piękna, ale i mocno wymagająca pod względem kondycyjnym. Na pełny trekking poświęcić trzeba cały dzień. Osoby które nie chcą uczestniczyć w fakultatywnej wycieczce, odpoczywają w Fairy Meadows. Nocleg w drewnianych chatach w Fairy Meadows na wysokości 3300 m n.p.m. Wysokość nad poziomem morza 3300 m - 3550 m / 4500 m. Obejrzyj zdjęcia z wypraw Poza Trasą.
Dzień 12. Fairy Meadows / Skardu
Po wczesnej pobudce powrotna wędrówka do wioski Tato, skąd samochody terenowe zwiozą nas do mostu Raikot. Następnie wyruszamy w podróż trasą Karakorum Highway do miasta Skardu - stolicy Baltistanu. Jechać będziemy przez tereny malowniczego kanionu Indusu, który położony jest na granicy pasma Karakorum i zachodnich Himalajów. Podczas około siedmiogodzinnej trasy niesamowite widoki na oba pasma górskie. Po dotarciu do Skardu czas wolny na odpoczynek. Nocleg w Skardu. Czas przejazdu: około 10 godzin. Wysokość nad poziomem morza 3300 m - 2200 m.
Dzień 13. Skardu / Jezioro Kachura / Dolina Shigar
Dzisiejszy dzień spędzimy w Skardu i jego najbliższych okolicach. Skardu to miasteczko leżące w Dolinie Indusu. Położone w otoczeniu słynnego lodowca Baltoro, jest bazą wypadową dla wypraw udających się w góry, między innymi na K-2. Wybierzemy się na spacer po mieście i lokalnym targu. Zwiedzimy pięknie odrestaurowany pochodzący z XVII wieku Fort Shigar, zwany wcześniej Fong-Khar, co w lokalnym języku balti oznacza „Pałac na skale”. Fort odrestaurowany został przez Fundację Aga Khan (Aga Khan Foundation).
Spacer i odpoczynek w malowniczej scenerii Jeziora Kachura. Jezioro składa się z dwóch zbiorników wodnych - Jeziora Dolne Kachura i Jeziora Górne Kachura, położonych na wysokości 2500 m n.p.m. Ze względu na trudny teren, Jezioro Górne Kachura jest bardzo rzadko odwiedzane przez turystów. Jezioro Dolne Kachura zwane także Shangrila, położone jest w wiosce Kachura, niedaleko miasta Skardu.
Wybierzemy się również do Doliny Shigar, położonej na wschód od trasy Karakorum Highway. Dolina ciągnie się na długości 200 kilometrów i jest zachodnią bramą w wyższe partie Himalajów a także początkiem pasma Karakorum. Shigar słynie z piękna tutejszej przyrody oraz z występujących tu cennych akwamarynów. Dolina swój początek ma w mieście Skardu i biegnie wzdłuż rzeki Shigar, która jest prawym dopływem Indusu. Nocleg w Skardu. Wysokość nad poziomem morza 2200 m - 2500 m.
Dzień 14. Skardu / Khaplu
Po wczesnym śniadaniu wyjazd do wioski Khaplu. Podróż trwać będzie około 4-5 godzin. Trasa podróży biegnie wzdłuż rzeki Indus i Shigar z niezwykle spektakularnymi widokami na Dolinę Shigar. Rejon Khaplu to teren bardzo zróżnicowany etnicznie. Pod względem religii są to tereny wyznawców Islamu pod różnymi postaciami - przeważa szyicka odmiana Isna Ashriya, Ismailizm, Ashle Sunnat Wal Jamat, a także mieszanka sunnizmu i szyityzmu Nurbushi. Khaplu jest ostatnim miasteczkiem w Pakistanie, dalej jest już strefa zamknięta i granica z Indiami. W Khaplu zwiedzimy interesujący architektonicznie fort, wykonany z drewna (Fort na Skale). Najważniejszymi zabytkami religijnymi Khaplu są Meczet Chaqchan pochodzący z 1370 roku - z czasów gdy ludność tego regionu masowo nawróciła się z buddyzmu na islam oraz wielka sala modlitewna ponad czterystuletniego meczetu Khanaq-e-Mullah, jednego z najstarszych w tym rejonie. Nocleg w Khaplu. Czas przejazdu: około 3 godziny. Wysokość nad poziomem morza 2200 m - 2700 m.
Dzień 15. Khaplu / Machulo / Skardu
Rano wycieczka do wioski Machulo. W okolicy znajduje się stary zabytkowy meczet. Niestety, tylko sporadycznie wydawane są zgody na wejście do jego wnętrza, ale być może uda nam się ją otrzymać. Z punktu widokowego w Machulo oglądać będziemy niezwykłe widoki na Himalaje i szczyt Mashabrum. Następnie przejazd do dotychczas niedostępnego dla turystów do wodospadu Mantoka. W okolicy wodospadu czas wolny na lunch i odpoczynek. Popołudniu podróż powrotna do Skardu. Po dotarciu na miejsce wybierzemy się na wyjątkowo malowniczy zachód słońca, na jednej z najzimniejszych pustyń świata - Katpana. Nocleg w Skardu. Czas przejazdu: około 6 - 7 godzin. Wysokość nad poziomem morza 2700 m - 2200 m.
Dzień 16. Skardu / Islamabad / Peszawar
Transfer na lotnisko w Skardu zgodnie z godzinami lotów. Wylot do Islamabadu. Po przylocie do Islamabadu kontynuacja podróży. Wyjazd do Peszawar. Po dotarciu na miejsce, rozpoczniemy zwiedzanie miasta. Peszawar bardziej przypomina Afganistan i afgański Kandahar, niż inne miasta pakistańskie, a położenie w niedużej odległości od granicy z Afganistanem sprawia, iż można spotkać tu wielu afgańskich uchodźców. Peszawar poszczycić może się przepiękną kolonialną zabudową, niestety obecnie mocno zaniedbaną. Gdyby ją jednak właściwie odrestaurować, Peszawar mógłby stać się jednym z piękniejszych miast w Azji. Spacer po mieście i wizyta na gwarnym lokalnym bazarze oraz na Namak Mandi Bazar, gdzie spróbujemy najsmaczniejszej lokalnej kuchni pakistańskiej. Namak Mandi Bazar leży w starej części Peszawaru zwanej Sheher. Nocleg w Peszawarze.
Dzień 17. Peszawar / Rawalpindi / Islamabad
Podróż powrotna w kierunku Islamabadu. Na trasie zatrzymamy się w Rawalpindi. Obejrzymy zabytki Starego Miasta zwanego także Pindi. Następnie wizyta w warsztacie, gdzie produkowane są słynne pakistańskie ciężarówki będące fenomenem na skalę światową. Niezwykle kolorowe, pełne ozdób, lampeczek, świecidełek, obrazków imamów i wersetów z Koranu. Popołudniu powrót do Islamabadu. Zwiedzimy tu narodowy meczet Pakistanu - Faisal. Shah Faisal Masjid to największy meczet nie tylko w Pakistanie, ale w całej w Azji Południowo-Wschodniej oraz jeden z największych na całym świecie. Budowę meczetu rozpoczęto w 1976 roku a ukończono w 1986 roku. Meczet ma kształt przypominający pustynny namiot Beduinów, otoczony czterema 88 metrowymi minaretami. Nocleg w Islamabadzie.
Dzień 18. Islamabad i okolice
Dzień wypoczynku i zwiedzania okolic miasta Islamabad. Odpoczniemy na wzgórzach Margalla, skąd rozpościerają się najpiękniejsze widoki na okolice lub / i wybierzemy się na zakupy. Nocleg w Islamabadzie.
Dzień 19.
Transfer na lotnisko zgodnie z godzinami lotów. Pożegnanie z lokalnym pilotem / przewodnikiem Poza Trasą Adventure w Pakistanie. Wylot do Warszawy. Przylot do Warszawy.
Uwaga - Program jest ramowy. Kolejność zwiedzania może ulec zmianie ze względów organizacyjnych oraz ze względu na panujące warunki atmosferyczne.
TRASA WYCIECZKI:
CENA: 2950USD
+ bilety lotnicze ok. 4850 PLN
Cena obejmuje:
- Bilety lotnicze Warszawa - Islamabad - Warszawa ok. 4850 PLN *Koszt do rozliczenia wg ceny zakupu
- Bilet na lot wewnętrzny Skardu - Islamabad
- Noclegi w hotelach 3* (lokalna standaryzacja) oraz hotelach klasy turystycznej w pokojach dwuosobowych, w północnym odcinku KKH noclegi w dobrych obiektach typu Guest House.
- Dwa noclegi Fairy Meadows w domkach z widokiem na szczyt Karakoroum
- Śniadania
- Koszty wizy do Pakistanu
- Zaproszenie do wizy oraz wszelkie formalności administracyjne
- Transfery i transport wynajętym komfortowym samochodem na całej trasie zgodnie z programem
- Transport jeepem wraz z kierowcą do Fairy Meadows - odcinek specjalny
- Wszelkie opłaty za dojazd do Fairy Meadows
- Opłatę za wjazd do Parku Khunjerab
- Opłaty za wjazd do wiosek Kalaszy
- Opiekę polskiego pilota
- Usługi lokalnych przewodników angielskojęzycznych
- Bilety wstępu do miejsc wymienionych w programie w tym do fortów, muzeów
- Wszelkie opłaty trekkingowe
- Ubezpieczenie KL/NW podróżne (Koszty leczenia: 600.000 PLN )
- Opłata na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
- Relację fotograficzną z wyjazdu
Cena nie obejmuje:
- Kosztów testów PCR (o ile wymagane)
- Wyżywienia poza śniadaniami (ok. 12 USD na dobę / osoba)
- Zwyczajowych napiwków (ok. 80 USD)
- Innych wydatków osobistych i innych atrakcji fakultatywnych
*Grupa min. 6 osób
PAKISTAN Karakorum highway - AZJA
Pakistan Azja - Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj nasze relacje z podróży i wypraw: O podróżach do Pakistanu – Łukasz Odzimek Poza Trasą Adventure oraz Mateusz Grzeszczuk Podróż Bez Paszportu , Pakistan - W podróży trasą Karakorum Highway, Pakistan: podróż autostradą Karakorum i inne ciekawe miejsca, Dolina Shigar w Pakistanie, Hunza w Pakistanie, Pakistan: Kalasze – lud z własnymi tradycjami i obyczajami, Afganistan granica z Pakistanem Torham, Północny Pakistan - religie
Pakistan - Poznaj nasze pozostałe wyprawy do Pakistanu: Pakistan wycieczka Trasą Centrum i Południe, Pakistan Karakorum Highway Wyprawa Motocyklem, Trekking w Himalajach K2 BC - BROAD PEAK BC - CONCORDIA, Pakistan z Północy na Południe, Pakistan Self-Drive Karakorum Highway
WYPEŁNIJ FORMULARZ REZERWACYJNY I SZYKUJ SIĘ NA PODRÓŻ!
A jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości - również napisz : )