fbpx

kontakt@pozatrasa.pl
+48 22 350 73 46

PAKISTAN SELF-DRIVE KARAKORUM HIGHWAY
14.09.2021-29.09.2021
13.09.2022-28.09.2022
16
dni
CENA:
2750 USD + bilety lotnicze ok. 4400 PLN

PAKISTAN SELF-DRIVE Karakorum highway

SAMODZIELNA JAZDA JEEPAMI Z POLSKIM PILOTEM

Pakistan Self-Drive Karakorum Highway to kolejna z naszych licznych proporcji podróży po Pakistanie. Tym razem zapraszamy wszystkich miłośników motoryzacji i samodzielnego przemieszczania się wynajętymi samochodami typu jeep. 

Pakistan to kraj fascynujący, zwłaszcza dla miłośników ogromnych otwartych przestrzeni i górskich krajobrazów. Słynna trasa Karakorum Highway przebiegającą przez Pakistan to jedna z najpiękniejszych górskich dróg świata. Mówi się o niej, iż to prawdziwa królowa szos a wszystkie inne trasy są jedynie jej namiastką. Podróż Karakorum Highway to jedna z najciekawszych wypraw jakich można doświadczyć. Dla wszystkich kochających górskie widoki to prawdziwa przygoda i spełnienie marzeń. Niemal każdy kto tu podróżował i zna Pakistan z pewnością potwierdzi, iż jest to jedno z najbardziej niezwykłych miejsc na świecie. W trakcie podróży przez Pakistan szosą Karakorum Highway po plecach niejednokrotnie przebiega dreszcz emocji. Niemalże cała długość trasy Karakorum Highway to fascynujące widoki, które potrafią odjąć mowę. Karakorum Highway w Pakistanie to jedyna tak urozmaicona wysokogórska trasa na świecie i właśnie dlatego przyciąga, kusi i zaprasza o każdej porze roku.

W trakcie podróży przez Pakistan Karakorum Highway dotrzemy do miejsc znanych podróżnikom ale także tam, gdzie dociera tylko nieliczni z nich. Przejedziemy Karakorum Highway na jej najciekawszym pakistańskim odcinku, czyli od Gilgit po Sust leżącego przy chińskiej granicy. Zatrzymamy się miedzy innymi w Gilgit, Dolinie Hunza, Dolinie Shimshall, na Przełęczy Khunjerab oraz przy Jeziorze Attahabad. Dotrzemy także do niezwykle ciekawego rejonu Baltistan i jego stolicy Skardu, a także odległej osady Khaplu. Podróżować będziemy także bocznymi drogami Karakorum Highway z zaskakująco pięknymi i ekscytującymi widokami. Poznamy Płaskowyż Deosai, dostępny jedynie w okresie letnim. Specjalnym odcinkiem naszej podróży będzie trasa do Fairy Meadows, a następnie trekking do Nanga Parbat Base Camp I. Okolice Fairy Meadows to jeden z najbardziej malowniczych regionów trekkingowych w Pakistanie. Widoki olśniewające, wrażenia unikalne i niezapomniane!

Cała trasa podróży przez Pakistan Karakorum Highway jest bezpieczna. Na całej jej długości, znajdują się liczne posterunki policji turystycznej. Zapraszamy na wyprawę Pakistan Karakorum Highway!

Autorem programu jest Łukasz Odzimek. Copyright © Poza Trasą Adventure.

PAKISTAN SELF-DRIVE Karakorum highway - PROGRAM PODRÓŻY:

Dzień 1.

Wylot z Warszawy do Islamabadu w Pakistanie. Spotkanie grupy z pilotem Poza Trasą Adventure na lotnisku Chopina na trzy godziny przed planowanym wylotem.

Dzień 2. Islamabad / Gilgit / Dolina Hunza - Karimabad

Przylot do Islamabadu. Na lotnisku powitanie grupy z lokalnym pakistańskim Przewodnikiem / Pilotem Poza Trasą Adventure. Kontynuacja podróży - dalszy lot do Gilgit (lot trwać będzie około 55 minut). W czasie lotu spektakularne widoki na Nanga Parbat. Na lotnisku w Gilgit, czekać będą na Państwa samochody terenowe. Rozpoczniemy podróż łatwym odcinkiem autostrady Karakorum Highway, w kierunku Doliny Hunza. Na lunch zatrzymamy się w punkcie widokowym z piękną panoramą na siedmiotysięcznik Rakaposhi. Nazwa Rakaposhi oznacza „pokryty śniegiem”. Dalsza podróż do Doliny Hunza. Po dotarciu na miejsce spacer po Karimabad położonym malowniczo na wzgórzu. Wieczorem udamy się na krótką przejażdżkę do miejsca zwanego „Eagle’s nest” (Orle gniazdo). Przy sprzyjającej aurze obejrzymy malowniczy zachód słońca. Z punktu „Eagle’s nest” przepiękne widoki na dolinę oraz górujące wokół niej szczyty górskie - Ultar, Hunza Dome, Bublimating, Spantik i Diran oraz Rakaposhi (7788 m n.p.m.). Nocleg w Karimabad na wysokości 2500 m n.p.m. *Uwagi - Do pokonania około 100 km - około 2 godziny jazdy po łatwych odcinkach drogi.

Dzień 3. Dolina Hunza

Dzień przeznaczony na aklimatyzację do górskich warunków. Zwiedzanie okolic Doliny Hunza. Obejrzymy dwa forty górujące nad miastem - Balit, którego fundamenty datuje się na okres sprzed około siedmiuset lat oraz Altit, którego najstarsza wieża powstała ponad tysiąc sto lat temu. Oba forty znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Nocleg w Karimabad.

Dzień 4. Dolina Hunza - Karimabad / Passu

Po śniadaniu wyjazd do wioski Passu. W trakcie podróży zjedziemy z Karakorum Highway KKH. Odnogami KKH dotrzemy do wioski Hopper. Wizyta w wiosce, podziwianie przepięknych widoków na lodowiec Hopper. Kontynuacja podróży. Kolejnym przystankiem na trasie będzie Jezioro Attabad (Gojal Lake). Jezioro powstało w styczniu 2010 roku w wyniku potężnego osunięcia gruntu, który zablokował bieg rzeki Hunza. Możliwa przejażdżka łodzią po jeziorze. Następnie przejazd drogą prowadzącą do „suspension bridge” - mostu wiszącego Hussaini, skąd podziwiać można przepiękne widoki na Passu i Coin Peak. Most ma ponad dwieście metrów długości. Chętni będą mogli przespacerować się po moście. Dalsza podróż do Passu. Zbliżać będziemy się do lodowca Passu oraz Batura. Dzisiejsza podróż będzie wyjątkowo atrakcyjna pod względem miejsc i widoków. Krajobrazy wprost zapierają dech w piersiach. Nocleg w Passu na wysokości około 2700 m n.p.m. *Uwagi - Do pokonania około 50 km, jazda szosą KKH oraz bocznymi drogami - jazda w terenie.

Dzień 5. Passu / Przełęcz Khunjerab / Minapine

Po wczesnym śniadaniu wyruszymy w kierunku Przełęczy Khunjerab i granicy pakistańsko-chińskiej. To najwyżej położona, utwardzona granica międzynarodowa na świecie oraz najwyżej położony punkt na Karakorum Highway. Przełęcz Khunjerab położona jest na wysokości 4693 m n.p.m. Po drodze mijać będziemy niewielkie malowniczo położone wioski. Będzie to łatwa trasa z pięknymi panoramami górskimi. W Khunjerab podejdziemy pod samą granicę. Następnie wyruszymy do wioski Minapine, leżącej nad rzeką Hunza. Minapine jest punktem startowym trekkingów do Rakaposhi Base Camp. Nocleg w Minapine. *Uwagi - Do pokonania około 200 km, około 6 godzin jazdy po łatwych odcinkach drogi.

Dzień 6. Minapine / Gupis

Po śniadaniu wyjazd do Doliny Gupis, położonej w dystrykcie Gilgit-Baltistan (Ghizer). Jechać będziemy trasą z przepięknymi widokami na rzekę Gilgit i Jezioro Kahlti. Wizyta w Dolinie Yassin. Nocleg w Gupis. *Uwagi - Do pokonania około 190 km, około 6-7 godzin jazdy po średnio wymagających odcinkach drogi.

Dzień 7. Gupis / Phander / Gilgit

Po wczesnym śniadaniu przejazd malowniczą trasą do Doliny Phander i nad jezioro o tej samej nazwie. Przez te tereny przeszło wiele fal najeźdźców, a w okolicy wciąż zobaczyć można pozostałości wyznawanego tu wieki temu - buddyzmu. Po drodze zatrzymamy się w miejscowości Kargah. Znajduje się tu wykuty w skale, około trzymetrowy wizerunek Buddy. Dalszy przejazd przez Dolinę Phander. Dolina, wraz z położonym w niej błękitnym jeziorem słynie z wyjątkowego piękna. Z tego miejsca roztacza się również wspaniały widok na Gilgit. Kontynuacja podróży do Gilgit. Miasto Gilgit położone jest w pobliżu zbiegu dwóch rzek: Gilgit i Hunza. Było ono niegdyś bardzo ważnym przystankiem na starożytnym Jedwabnym Szlaku. Trasa jest niezwykle malownicza, będzie więc okazja do podziwiania niesamowitych widoków. Nocleg w Gilgit. *Uwagi - Do pokonania około 220 km, około 6-7 godzin jazdy.

Dzień 8. Gilgit / wioska Tarishing

Po śniadaniu wyjazd przez Dolinę Astore do wioski Tarishing - rejonu leżącego z dala od szosy Karakorum Highway KKH. To rejon południowej ściany Nanga Parbat. W czasie podróży widowiskowe widoki na Nanga Parbat i Dolinę Rupal. Nocleg w wiosce Tarishing położonej na wysokości 3300 m n.p.m.  *Uwagi - Do pokonania około 150 km. Początkowo średnio wymagającą droga przez Dolinę Astor, następnie cięższa jazda w terenie. Całość trasy około 6 godzin jazdy.

Dzień 9. Tarishing / Skardu (przez Płaskowyż Deasoai)

Po śniadaniu ruszamy w kierunku Skardu. Jechać będziemy przez tereny malowniczego Płaskowyżu Deosai, który położony jest na granicy pasma Karakorum i zachodnich Himalajów. Jest to drugi co do wysokości położenia płaskowyż na świecie, a jego nazwa oznacza „krainę gigantów”. Sceneria jest niesamowita, droga na przemian szutrowa i asfaltowa. Na terenie Płaskowyżu Deosai znajduje się słynny Park Narodowy Deosai, gdzie zobaczyć można między innymi słynne jezioro o głębokości ponad 40 metrów nazywane „Ślepym Jeziorem” (znajduje się ono na wysokości 4142 m n.p.m). Wizyta nad jeziorami Satpara i Shoser. Dalszy przyjazd do Skardu. Miasto Skardu jest główną bazą wypadową dla Himalaistów, którzy rozpoczynają stąd trekkingi m.in. na K2, Broad Peak, czy Gaszerbrum. To tutaj swój początek mają setki pięknych tras trekkingowych w paśmie Karakorum. Nocleg w Skardu na wysokości 2230 m n.p.m.  *Uwagi - Do pokonania około 150 km. Jazda terenowa na wysokości około 4000 m n.p.m. Całość trasy około 5 godzin jazdy.

Dzień 10. Skardu / Khaplu

Po wczesnym śniadaniu wyjazd w kierunku wioski Khaplu w dystrykcie Ghanche. Pierwszym punktem będzie wizyta na najwyżej położonej i jednej z najzimniejszych pustyń świata - Pustyni Katpana. Dalsza trasa podróży biegnie wzdłuż rzeki Indus i Shigar z niezwykle spektakularnymi widokami na Dolinę Shigar. Przejazd do Doliny Shigar. Dolina ciągnie się na długości około 200 kilometrów i jest zachodnią bramą w wyższe partie Himalajów, a także początkiem pasma Karakorum. Miejsce to słynie z piękna tutejszej przyrody oraz z występujących tu cennych akwamarynów. Dalsza droga do Khaplu. Po drodze Dolina Maculo, następnie wjazd do Doliny Khaplu. Khaplu to ostatnie miasteczko położone przed granicą z Indiami. Dalej jest już strefa zamknięta. Zwiedzimy tu interesujący architektonicznie zabytkowy fort, wykonany z drewna (Fort na Skale). Nocleg w Khaplu na wysokości 2600 m n.p.m.  *Uwagi - Do pokonania około 200 km. Trasa średnio wymagającą. Całość trasy około 6 godzin jazdy.

Dzień 11. Khaplu / Skardu / Most Raikot (Raikot Bridge)

Po śniadaniu podróż powrotna do Skardu trasą wzdłuż rzeki Indus. Mijać będziemy wiele malowniczo położonych wiosek. Przepiękne panoramy na szczyty Haramosh. Kontynuacja trasy do Mostu Raikot (Raikot Bridge). Nocleg w hotelu w okolicy Mostu Raikot. *Uwagi - Do pokonania około 210 km. Trasa średnio wymagającą w terenie a następnie odcinek szosą Karakorum Highway. Całość trasy około 8 godzin jazdy.

Dzień 12. Raikot Bridge / Fairy Meadows

Po wczesnym śniadaniu rozpoczniemy podróż do Fairy Meadows. Całość trasy, którą mamy do pokonania, podzielona jest na dwa odcinki. Pierwszy odcinek - samochody terenowe dowiozą nas do wioski Tato trasą przez Dolinę Jail. To niezwykle emocjonująca podróż drogą wyrzeźbioną w skale zbocza góry. Drugi odcinek - to około trzygodzinny trekking do Fairy Meadows. Osoby, które będą tego potrzebowały mogą wynająć konia lub osła, a za drobna opłatą bagaż zostanie wniesiony przez wynajętych tragarzy. Po dotarciu na miejsce, spacer po wiosce. Na koniec intensywnie spędzonego dnia odpoczynek przy pakistańskiej herbacie na pagórku z olśniewającym widokiem na Nanga Parbat (8125 m n.p.m.). Nanga Parbat - druga tuż po K2 najwyższa góra w Pakistanie i cała tak zwana „ściana Raikot” wprost przed naszymi oczami. W wiosce spędzimy noc i zbierzemy siły aby rano wyruszyć na trekking w stronę Beyal Camp lub Nanga Parbat Base Camp z wyjątkowo malowniczymi widokami. Nocleg w tradycyjnej drewnianej chacie w Fairy Meadows na wysokości 3300 m n.p.m.

Dzień 13. Fairy Meadows / Beyal Camp (3550 m n.p.m.) / Nanga Parbat Base Camp I (4500 m n.p.m.)

Wczesna pobudka i śniadanie. Następnie wyruszymy na trekking w kierunku Beyal Camp, położonego przy samym lodowcu na wysokości 3550 m n.p.m. W okresie letnim miejsce to zamieszkałe jest przez pasterzy. Trekking do Beyal Camp to około 1,5 godziny w jedną stronę. Trasa wiedzie przez lasy, wzdłuż płytkich strumieni z coraz to piękniejszymi i pełniejszymi widokami na Nanga Parbat. Dalszy trekking do Nanga Parbat Base Camp I (4500 m n.p.m.) - dodatkowo dwie godziny marszu. Tutaj sceneria z magicznego lasu zmienia się o 180 stopni w lodowiec, skały i kamienie. Trasa piękna, ale wymagająca dość dobrej kondycji. Na pełny trekking trzeba poświęcić cały dzień. Powrót do Fairy Meadows późnym popołudniem. Nocleg w Fairy Meadows.

Dzień 14. Fairy Meadows / Islamabad

Po śniadaniu wędrujemy do wioski Tatto, skąd powrót samochodami terenowymi do Mostu Raikot. Następnie wyruszamy w trasę Karakorum Highway do Islamabadu. Podróż trwać będzie około 12 godzin. Po drodze podziwiać będziemy wspaniałe widoki na Dolinę Naran. Przerwa na lunch i krótki odpoczynek. Dalsza podróż. Do Islamabadu dotrzemy późnym wieczorem. Nocleg w Islamabadzie.

Dzień 15. Islamabad / Rawalpindi

Po śniadaniu rozpoczniemy zwiedzanie stolicy Pakistanu oraz pobliskiego Rawalpindi. Spacer po Islamabadzie i wizyta w narodowym meczecie Pakistanu - Faisal. Shah Faisal Masjid to największy meczet nie tylko w Pakistanie, ale w całej w Azji Południowo-Wschodniej oraz jeden z największych na całym świecie. Budowę meczetu rozpoczęto w 1976 roku a ukończono w 1986 roku. Meczet ma kształt przypominający pustynny namiot Beduinów, otoczony czterema 88 metrowymi minaretami. Następnie przejazd do Rawalpindi - zwanego również Pindi. Zwiedzimy najpiękniejsze miejsca i zabytki tego historycznego miasta. Złożymy także wizytę w warsztacie, gdzie produkowane są słynne kolorowe pakistańskie ciężarówki - pełne ozdób, lampeczek, świecidełek, obrazków imamów i wersetów z Koranu. Pakistańskie ciężarówki to prawdziwe królowe Karakorum Highway. Przejazd do hotelu w Islamabadzie i odpoczynek przed nocnym wylotem do Warszawy.

Dzień 16.

Transfer na lotnisko zgodnie z godzinami lotów. Na lotnisku pożegnanie z pilotem przewodnikiem Poza Trasą Adventure w Pakistanie. Wylot z Islamabadu do Warszawy. Przylot do Warszawy.

TRASA WYCIECZKI:

CENA: 2750USD

+ bilety lotnicze ok. 4400 PLN

Cena obejmuje:

  • Bilety lotnicze Warszawa - Islamabad - Warszawa ok. 4400 PLN  *Koszt do rozliczenia wg ceny zakupu
  • Bilety lotnicze Islamabad - Gilgit
  • Transfery i transport wynajętym samochodem wraz z kierowcą na trasie zgodnie z programem
  • Wynajem samochodów terenowych na potrzeby uczestników Toyoty Prado rocznik około 1997 - 2000 z A/C (jeden samochód dla czwórki uczestników) + jeden osobny pojazd z kierowcą / mechanikiem, przewodnikiem pakistańskim oraz polskim pilotem
  • Transport jeepem wraz z kierowcą do Fairy Meadows - odcinek specjalny
  • Wszelkie opłaty za dojazd do Fairy Meadows
  • Paliwo do samochodów na całej trasie Imprezy
  • Opiekę Pilota / Przewodnika z Polski (Łukasz Odzimek Poza Trasą)
  • Opiekę angielskojęzycznego Pilota / Przewodnika z Pakistanu
  • Usługi lokalnych przewodników angielskojęzycznych
  • Serwis Kierowcy / Mechanika z Pakistanu, jadącego w osobnym pojeździe
  • Noclegi w hotelach 3*, hotelach klasy turystycznej w pokojach dwuosobowych, a tam gdzie takowe są niedostępne (północny odcinek KKH) noclegi w obiektach klasy turystycznej typu Guest House.
  • Śniadania
  • Polisę od rezygnacji w przypadku Covid+
  • Koszty wizy do Pakistanu
  • Zaproszenie do wizy oraz wszelkie formalności administracyjne
  • Opłatę za wjazd do Parku Narodowego Khunjerab
  • Opłatę za wjazd do Parku Narodowego Deosai
  • Trekkingi Fairy Meadows (opłaty i pozwolenia)
  • Bilety wstępu do miejsc na trasie, tam gdzie są wymagane
  • Ubezpieczenie Koszty leczenia: 600.000 PLN
  • Opłatę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • Koszulkę firmową Poza Trasą Adventure
  • Pakiet zdjęć z podróży w formacie jpg

Cena nie obejmuje:

  • Wyżywienia poza śniadaniami (około 20 USD na dobę / osoba) - stołujemy się w hotelach na trasie
  • Zwyczajowych napiwków (około 80 USD)
  • Innych wydatków osobistych i innych atrakcji fakultatywnych

Dodatkowe informacje:

  • Oferta przygotowana dla grupy + polski pilot + lokalny pakistański przewodnik oraz mechanik
  • Oferta obejmuje samodzielny przejazd samochodami terenowymi na odcinku z Gilgit do Raikot Bridge (Toyota Prado TZ 3.4 automat - rocznik około 1997-2000 z klimatyzacją)
  • Obligatoryjny depozyt samochodowy na wypadek szkody 2000 USD / grupa
  • UWAGA - W Pakistanie obowiązuje ruch lewostronny 

PAKISTAN SELF-DRIVE Karakorum highway na zdjęciach: